Ulogujte seRegistrujte se
 

Uposli svoj mozak

Poboljšanje zdravlja mozga ne mora biti komplikovano, skupo ili zahtevati mnogo vremena. Otkrivamo 7 jednostavnih vežbi za koje je potrebno svega nekoliko minuta, a pri tom su i zabavne.

Uposli svoj mozak

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family:verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;">Koncentracija i pamćenje važni su kako u &scaron;koli, na poslu, tako i u svakodnevnom životu. Iako je nauka o zdravlju mozga jo&scaron; uvek mlada, istraživanja jasno pokazuju da možemo učiniti mnogo toga kako bismo pobolj&scaron;ali pamćenje. Briga o zdravlju mozga može vam pomoći da pobolj&scaron;ate ve&scaron;tine poput pamćenja imena i drugih detalja, te smanjiti rizik od ozbiljnog gubitka pamćenja. Aktivnosti koje stručnjaci preporučuju prilično su iznenađujuće, budući da uključuju socijalnu aktivnost i vežbanje.<br />

<br />

Mnogi od nas žele unaprediti zdravlje mozga, ali nisu sigurni &scaron;ta tačno treba da rade. Ali, pobolj&scaron;anje zdravlja mozga ne mora biti komplikovano, skupo ili zahtevati mnogo vremena. Ustvari, postoji mnogo toga &scaron;to možete raditi i dok sedite za radnim stolom, a &scaron;to će pozitivno delovati na va&scaron;u moždanu aktivnost. Stoga vam otkrivamo 7 jednostavnih vežbi za koje vam je potrebno svega nekoliko minuta, a koje će pobolj&scaron;ati zdravlje va&scaron;eg mozga.<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>&Scaron;vrljanje po papiru</strong><br />

<br />

Da li &scaron;vrljate? Mnogi od nas to čine. Ali, da li ste znali da je &scaron;vrljanje dobro za zdravlje va&scaron;eg mozga? Nedavna istraživanja pokazuju da nam &scaron;vrljanje pomaže da ostanemo fokusirani i bolje se prisećamo. Nedavna studija objavljena u &ldquo;Applied Cognitive Psycology&rdquo; potvrdila je značaj &scaron;rvljanja. Učesnici u studiji bili su podeljeni u dve grupe, a njihov zadatak je bio da nauče određene tekstove. Studija je pokazala da su osobe koje &scaron;vrljaju zadatak izvr&scaron;ile bolje za 29%, u odnosu na osobe koje nisu piskarale po papiru. &Scaron;vrljanje pobolj&scaron;ava pažnju, te vam pomaže da se kasnije mnogo lak&scaron;e setite stvari koje ste zapamtili.<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>Naučite pamtiti imena</strong><br />

<br />

Pet minuta dnevno potro&scaron;ite na učenje nekih jednostavnih memorijskih strategija koje će vam pomoći da pobolj&scaron;ate pamćenje imena. Na primer, ponavljajte informacije onako kako ste ih čuli. Ova jednostavna tehnika će vas primorati da se fokusirate na ono &scaron;to učite, pružajući vam priliku da vežbate, te povećate verovatnoću da ćete to i naučiti. Možete koristiti i tehniku povezivanja. Povežite ne&scaron;to &scaron;to ste tek čuli sa onim &scaron;to znate od ranije. Na primer, ako upoznate devojku koja se zove Ana, prisetite se na primer Ane Karenjine.<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>Nosite sat naopako</strong><br />

<br />

Naterajte svoj mozak da se napregne svaki put kada pogledate na sat. Ova jednostavna promena nateraće va&scaron; mozak na vežbanje. Ova vrsta aktivnosti može se činiti jednostavnom i zabavnom, ali je odličan izazov za fleksibilnost mozga i rutinu.<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>Budite dru&scaron;tveno aktivni</strong><br />

<br />

Istraživanje su pokazala da dru&scaron;tvene osobe imaju manje &scaron;anse za ozbiljan gubitak pamćenja. U nedavno objavljenoj studiji, stručnjaci sa Harvarda otkrili su da manje dru&scaron;tvene osobe imaju veće &scaron;anse da se suoče sa problemom gubitka pamćenja nakon &scaron;est godina, nego njihovi dru&scaron;tveniji vr&scaron;njaci. Ne možete živeti izolovani. Družite se sa porodicom i prijateljima, upoznajte nove ljude i obogatite svoj život, jer će to pozitivno uticati ne samo na va&scaron;e raspoloženje, već i na mozak.<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>Vežba</strong><br />

<br />

Vežbanje će pozitivno uticati na va&scaron; mozak. Pobolj&scaron;aće va&scaron;u svakodnevnu efikasnost i smanjiti dugoročni rizik od demencije. Ako nemate prostora &ndash; skačite u mestu. Bilo koja aktivnost koja će ubrzati rad va&scaron;eg srca je prihvatljiva. Pet minuta fizičke aktivnosti pobolj&scaron;aće zdravlje va&scaron;eg mozga. Stoga, pokrenite se!<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>Igrajte igrice</strong><br />

<br />

Istraživanja su pokazala da su igrice veoma korisna vežba za na&scaron; mozak. O&scaron;trinu uma ćete najbolje održati igrajući igrice u kojima zadatke trebate izvr&scaron;iti u određenom vremenu. Takve igre nas prisiljavaju da se fokusiramo, mislimo brzo i brzo reagujemo. Takve igrice možete pronaći i na interentu, a predstavljaju odličan izazov va&scaron;em mozgu. Barem pet minuta dnevno potro&scaron;ite na igranje igrica.<br />

</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><strong>Preuredite radni prostor</strong><br />

<br />

Re&scaron;ite se nereda, jer organizovani ljudi bolje pamte. Svega pet minuta potrebno vam je da organizujete svoj radni sto. Oslobodite se svega &scaron;to vam nije važno, ostavljajući na stolu samo papire koji zahtevaju va&scaron;u trenutnu pažnju. Kada je va&scaron; radni sto uredan, lak&scaron;e ćete se fokusirati i pre zavr&scaron;iti posao.</span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;"><img alt="" src="http://content.beomedia.com/media/images/brainpower.jpg" style="width: 640px; height: 480px; margin-top: 5px; margin-bottom: 5px;" /></span></span></p>

<p style="text-align: justify;">

<span style="font-family: verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;">Izvor:</span></span><a href="http://iglica.rs/"> <span style="font-family:verdana,geneva,sans-serif;"><span style="font-size: 14px;">Iglica</span></span></a></p>



Podeli na Facebook-u

objavljen: 2013-05-13

pregleda:

ključne reči: dusa vezbe pamcenja pamcenje vezbe za memoriju bolje pamcenje uposli mozak